czwartek, 1 maja 2014

Truskawkowo-kawowe ciasto

Czy Wy tez szukacie sposobu na zalegające w zamrażarce mrożone truskawki?
Ja znalazłam sposób na ich wykorzystanie i to wcale nie będzie koktajl,
choć do tej pory myślałam ,że tylko do tego się nadają.
Smak truskawek podkreśliłam skórką i sokiem z cytryny. Nie spodziewałam się że to połączenie okaże się tak efektowne. Ciasto wyszło wyśmienite.


Składniki

Biszkopt
4 jajka
7 łyżek cukru
6 łyżek mąki
1 łyżka kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa truskawkowa
50 dag truskawek mrożonych
1 cytryna sok i skórka
2 galaretki różowe
cukier według uznania

Masa kawowa
40 dag jogurtu greckiego
250 ml śmietanki 30%
4 łyżki cukru pudru
3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
2 łyżki żelatyny
1/3 szklanki gorącej wody

Ja to robię tak:
Biszkopt: białka oddzielamy od żółtek, ubijamy ze szczypta soli na sztywno.
Do ubitych białek dodajemy po łyżce cukru. Nadal ubijając dodajemy po jednym żółtku.
Do tego momentu używam miksera.
Mąkę przesiewamy i razem z proszkiem dodajemy do masy jajecznej,
mieszamy drewnianą łyżką. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 25 minut.

Masa truskawkowa: na rozgrzaną patelnie wrzucamy truskawki(mogą być nie rozmrożone)
następnie dodajemy do nich sok i skórkę z cytryny. Dusimy ale nie zbyt długo
żeby truskawki całkiem się nie rozpadły. Na koniec dodajemy suche galaretki,
mieszamy delikatnie żeby nie powstał piana i odstawiamy do wystygnięcia.

Masa kawowa:kawę rozpuszczamy w około 3 łyżeczkach wody i zostawiamy do ostygnięcia.
Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie, studzimy.
Jogurt ubijamy z cukrem, a następnie po kolei dodajemy kawę, śmietankę ubitą na sztywno
i wystudzoną żelatynę. Masa dość szybko gęstnieje.

Na wystudzony biszkopt wykładamy masę truskawkową ale jeszcze nie całkiem
gęstą. Wstawiamy do lodówki żeby całkowicie gęstniała. Kiedy masa już zastygnie
wykładamy drugą masę i ponownie wstawimy do lodówki. Ciasto można udekorować tartą czekoladą.




7 komentarzy:

  1. ślicznie wygląda ;kusząco...super porywam przepis i zapraszam na bloga ;polecam ciasto z truskawkami Anastazji ''cuszima'' pozdrawiam
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/03/ciasto-z-rogalikami-siostry-anastazji.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wszystko, co potrzebne do tego ciasta - wygląda tak wspsniale, że chyba jutro zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, smakuje fantastycznie!

      Usuń
    2. Zrobiłam - oczywiście trochę po swojemu ;) Wyszło boskie :)

      Usuń
  3. ale na zdjęciu jest biszkopt ciemny a w przepisie nie ma słowa o np.dodaniu kakao - ile ma go być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie przeoczyłam 1 łyżka kakao zamiast 1 łyżki mąki.

      Usuń